سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیبا گل

چندی بود قصد داشتم در مورد عدم پوشش بازیگران مشهور در برخی قسمت های سریال مختارنامه مطلبی را بنویسم که متاسفانه فرصت نمی شد تا اینکه نقدی در همین موضوع را از قلم حجت‌الاسلام مجید قنبری از طلاب حوزه ی علمیه ی قم خواندم. از آنجایی که این نوشته، یکی از دغدغه های ذهنی من بود خلاصه ای از آن را درج می کنم:بی  حجابی بازیگران در یک فیلم تاریخی مذهبی!
در چند قسمت اخیر متأسفانه شاهد این کار ناپسند در فیلم مختارنامه بودیم. از جمله عدم پوشش مختار و ابراهیم اشتر در شط و حمام رفتن عمر سعد و پسرش و بقیه مردانی که در آن حمام بودند، نشان دادن بدن شمر و همچنین شستشوی ابن زیاد در حمام صحرایی و...
تا کنون تصاویری که بر شمرده شد، حتی در سایت های فیلتر شده اینترنت و یا مراکز غیر مجازی که عکس های بازیگران را می فروشند یافت نمی شد. اما حالا چه شده که فیلم فاخری همچون مختار نامه اقدام به پخش چنین تصاویری می کند؟
نکته قابل توجه اینجاست که اگر در چنین فیلمهایی شاهد اینگونه قبایح شدیم، باید از این پس منتظر پخش این تصاویر در دیگر فیلمهایی که به خاطر حساسیت روی آنها تا کنون چنین جرأتی را نداشتند باشیم. و چنین خواهند گفت که اگر غیر مجاز است پس مختار نامه چیست و اگر مجاز است پس اشکالتان به چیست؟ اگر با اینگونه انحرافات در فیلم های فاخر برخورد نشود قطعا سنت سیئه ای بنا گذاسته می شود که از این پس حیای لازم را در فیلم های خود شاهد نباشیم. خانواده های متدین زیادی را شاهد هستیم که در موقع پخش این گونه صحنه ها از مختارنامه ناراحت شده و بانوان باحیایی سر به زیر انداخته و یا از پای تلویزیون بلند شده اند...
منبع


[ دوشنبه 90/3/23 ] [ 1:9 صبح ] [ باغبون ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

باغبون گر پنج روزی صحبت گل بایدش/ بر جفای خار هجران صبر بلبل بایدش/ ای دل اندربند زلفش از پریشانی منال/ مرغ زیرک چون به دام افتد تحمّل بایدش/ تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست/ راهرو گر صد هنر دارد توکّل بایدش/.
آرشیو مطالب
امکانات وب